felgiaku.pl

felgiaku.pl – motoryzacja, transport, praca

Mężczyzna Motoryzacja Technologia

Czy przegląd gwarancyjny samochodu trzeba robić w ASO?

Należy zdawać sobie sprawę, że przegląd gwarancyjny samochodu jest droższy niż mogłoby się wydawać. Kierowcy doskonale zdają sobie jednak sprawę, że wykonanie badania w serwisie, który nie jest autoryzowany może spowodować, że stracą cenną gwarancję. Koniecznie trzeba mieć świadomość, że zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem GVO można wykonać serwis także w serwisie, który nie będzie podlegał pod ASO. Rekomendowane jest jednak poważne zastanowienie się przed podjęciem ostatecznej decyzji.

Czym dokładnie są nieautoryzowane serwisy?

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że pod pojęciem wspomnianych nieautoryzowanych serwisów samochodowych można rozumieć bardzo duże możliwości. Godny uwagi jest bowiem fakt, że do tego terminu należy zaliczyć nie tylko drobne serwisy charakteryzujące się stosunkowo ograniczonym zakresem usług, ale również zdecydowanie większe sieci serwisowe. Warto jednak mieć świadomość, że przegląd w warsztacie musi być zgodny praktycznie z wszystkimi rekomendacjami określonego producenta. Kierowca musi zdawać sobie sprawę, że nawet przy najmniejszej rozbieżności może stracić cenną gwarancję.

Jakie kwestie należy uwzględnić przy wyborze warsztatu?

Należy mieć świadomość, że przed podjęciem decyzji o wyborze warsztatu samochodowego nie można uwzględniać tylko i wyłącznie ceny, Zdecydowanie bardziej istotne są profesjonalne wykonanie oraz rzetelność. Serwisy powinny bowiem podchodzić do poszczególnych napraw zdecydowanie bardziej elastycznie. Rekomendowane jest, by nie koncentrowały się na wymianie praktycznie całego podzespołu tylko na zepsutych elementach.

W jaki sposób można zabezpieczyć się przed utratą gwarancji?

Kierowca powinien przede wszystkim zachować fakturę za przegląd, jest to bowiem podstawa w przypadku ewentualnego dochodzenia do swoich praw. Zalecane jest po wykonanym przeglądzie poprosić o formularz, w którym będą wymienione wszystkie wykonane czynności przez mechaników.

Oczywiście zdarzają się sytuacje, gdy ASO odmawiają kierowcom napraw gwarancyjnych, gdyż samochód był wcześniej naprawiany przez mechaników w nieautoryzowanym serwisie. Należy mieć świadomość, że jest to bezprawne działanie. Zadaniem pracowników ASO jest bowiem udowodnienie, że dana usterka powstała przy nieprawidłowym serwisowaniu.

Koniecznie należy również mieć świadomość, że nie ma praktycznie żadnego obowiązku używania bardzo drogich podzespołów, na których umieszczone jest logo producenta. Unijne przepisy umożliwiają bowiem wytwórcom sprzedawać podzespoły z logiem firmowym. Identyczna sytuacja ma miejsce w przypadku zamienników.