felgiaku.pl

felgiaku.pl – motoryzacja, transport, praca

Mężczyzna Motoryzacja Technologie

Jak samodzielnie wykonać drobne naprawy lakiernicze?

Drobne naprawy lakiernicze, profesjonalne polerowanie i porządne nabłyszczenie auta, to najprostsze sposóby, aby przywrócić pierwotny blask powłoce lakierniczej. Niestety nawet na bardzo zadbanym samochodzie mogą pojawić się nieprzyjemne dla oka zarysowania. Niniejszy artykuł to dobry wybór dla tych kierowców, którzy chcą dowiedzieć się w jaki sposób można poradzić sobie z tego typu problemami.

Jak wykonać drobne naprawy lakiernicze?

Sól drogowa niestety stanowi bardzo duże zagrożenie dla powłoki lakierniczej. Gdy pojawią się pierwsze oznaki rdzy należy jak najszybciej zareagować, aby nie doszło do korozji na większej powierzchni. W dużej mierze to właśnie dzięki dobrze wykonanym zaprawkom można uratować wybrany element. W pierwszej kolejności warto sprawdzić kod lakieru i dokupić nowy. Osoby, które czują się na siłach mogą oczywiście dorobić go samodzielnie. Kod lakieru bardzo często znajduje się na tablicy znamionowej auta. Mało osób zdaje sobie sprawę także z tego, że oryginalny kod lakieru, można rozszyfrować korzystając z numeru VIN. Lakier najlepiej kupić w formie zestawu z porządnym pędzelkiem do nanoszenia. Przed nałożeniem nowej warstwy należy oczywiście dokładnie usunąć rdzę. W dużej mierze to właśnie od tego zadania zależy skuteczność naprawy. Bardzo ważne jest także do, aby preparat pozostawić do całkowitego wyschnięcia. Większość lakierów dostępnych na rynku potrzebuje około 24 godzin do wyschnięcia.

Cenne wskazówki

Drobne naprawy lakiernicze najlepiej wykonać w garażu, dzięki czemu nie ma ryzyka pojawienia się deszczu. Przy dużych powierzchniach warto zadbać również o to, aby wiatr na nową powłokę lakierniczą nie przeniósł żadnych kamyków, które mogą zepsuć efekt końcowy. Jeżeli chodzi o papier ścierny do usuwania rdzy, to warto postawić na papiery o średniej gradacji (np. 400–600). Nowy lakier najlepiej przetestować na mało widocznych elementach naszego auta. Dla osób początkujących doskonałym wyborem może okazać się lakier w sprayu.

Lakierowanie większych powierzchni

Powyżej opisany spray doskonale sprawdzi się na drobnych ryskach i odkształceniach. Osoby, które chcą polakierować na przykład cały zderzak powinny postawić na profesjonalny pistolet lakierniczy i oczywiście podłączyć go do kompresora. Nowy pistolet po użyciu można oczywiście dokładnie umyć i wykorzystać go ponownie za jakiś czas. Kompresor z kolei powinien znaleźć się w każdym profesjonalnym garażu. Aby uzyskać satysfakcjonujący efekt wymagana jest wprawa i doświadczenie, dlatego też jeżeli istnieje taka możliwość, to warto potrenować.