felgiaku.pl

felgiaku.pl – motoryzacja, transport, praca

Mężczyzna Motoryzacja Technologie

Jak powinno wyglądać usuwanie wgnieceń samemu?

Należy mieć świadomość, że nie każde wgniecenie będzie wymagało odpowiedniej ingerencji w strukturę blachy, malowania, a także szpachlowania. Bardzo często w zupełności będzie wystarczyła właściwa metoda na pozbycie się wgnieceń bez jakiejkolwiek ingerencji zarówno w blachę, jak i lakier. Jak powinno zatem wyglądać usuwanie wgnieceń samemu?

Masowanie blachy

Warto wiedzieć, że przy pomocy specjalnych hebli, a także miękkich młotków z podbijakami dana karoseria będzie masowana w taki sposób, że będzie mogła bez żadnego problemu wrócić do stanu pierwotnego. Koniecznie trzeba zaznaczyć, że jest to na tyle skuteczna metoda z powodu wykorzystania sprężystość materiału. W ten sposób blacha w żaden sposób nie zostanie uszkodzona. Należy pamiętać, aby jeszcze przed rozpoczęciem masowania dokonać zdemontowania praktycznie wszystkich elementów dodatkowych blachy.

Zastosowanie kleju PDR (Paintless Dent Repair)

Drugie rozwiązanie z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Do zdecydowanie najczęściej wymienianych atutów należy zaliczyć przede wszystkim brak konieczności odkręcania określonych podzespołów. Godny uwagi jest również fakt, że metodę można z powodzeniem stosować w przypadku wyciągania wgnieceń po gradobiciu. Ponadto kierowca nie musi odwiedzać lakiernika.

Metoda w najprostszym możliwym ujęciu będzie polegała na naniesieniu specjalnego kleju na oczyszczoną i odtłuszczoną powierzchnię. Kolejnym etapem jest doczepienie właściwego urządzenia. Za jego pośrednictwem możliwe jest bowiem wyciągnięcie wgnieceń blachy. Następnie należy zdjąć urządzenie i zmywaczem pozbyć się wspomnianego kleju.

Ile kosztuje usunięcie wgniecenia metodą bezinwazyjną?

Kierowcy i właściciele samochodów muszą przede wszystkim zdawać sobie sprawę, że koszt związany z usunięciem poszczególnych wgnieceń nie będzie związany z ich liczbą czy wielkością. Oznacza to tym samym, że praktycznie każda naprawa powinna być traktowana indywidualnie. Z kolei cena powinna być uzależniona nie tylko i wyłącznie od kształtu, ale również lokalizacji.

Warsztaty samochodowe uwzględniają także czas, jaki dany blacharz będzie musiał poświęcić na wspomnianą naprawę. Jak wiadomo niektóre uszkodzenia można usunąć w zaledwie kilka minut. Z kolei na inne pracownik będzie potrzebował nawet kilka godzin.

Ceny są zatem nieprzewidywalne i zróżnicowane. Godny uwagi jest również fakt, że za lakierowanie poszczególnych elementów przeważnie trzeba zapłacić od 300 do 400 złotych. Usunięcie wgniecenia błotnika będzie natomiast kierowcę kosztowało około 50 złotych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *